måndag 13 juli 2009

Helande

Jo.. tänkte dela med mig lite av vad jag har varit med om under denna tour.. kommer kanske fler saker sen. Men Jesus är verkligen rolig och vara på tour med. Tänkte dela en sak som hände nu när vi var i borås - tanken var att vi skulle ut och snacka med folk och bjuda in folk till kvällens fest. Vi vandrade ut och litade lite på att Jesus skulle leda oss. När vi vandrar uppför en gågata så ser vi plötsligt ett kors så vi gick dit. Visade sig att det kors vi sett var en lampa som var konstig. Men vi satte oss där och efter några minuter kommer det en möhippa. Vi fick be tillsammans med dem och välsigna dem. Var underbart. Sedan fick vi gå på torget - vi sprang på tre tjejer som vi fick be för och en av dem hade ont i knäet. Vi bad en gång och inget hände. Så då tänkte vi att vi skulle be igen. Vi bad att Gud skulle fixa lederna som tjejen hade on i och att han skulle dra alla saker på plats igen. När vi bett klart så sa en av tjejerna att knäet hade ändrat form. Den här tjejen kom sedan på festen som vi bjöd in till och berättade att när hon hade rest sig och gått ifrån oss så kände hon att det var som bäbishänder som drog i hennes leder. Och hon vart kanske lite rädd - men oerhört tacksam. Gud fixade hennes knä. Så kom hon under kvällen och tackade mig att jag hade bett och jag fick mig en kram.

Gud har så oerhörd omsorg och han förvånar. Detta är bara ett av flera helanden jag fått vara med om under denna tour. ganska coolt.

Fridens // Johan M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar